O dobrý stav auta je třeba pečovat. Není to ale nic složitého a není nutné se toho bát.
Dříve se to učilo v technické zkoušce v autoškole, která dnes již neexistuje. Přesto se pro vlastní dobro naučte, co alespoň hlavní z kontrolek na přístrojové desce znamenají. Nehodou hrozící poruchu můžou označovat především kontrolky problému s brzdami, teplotě chladící kapaliny, tlaku a hladině oleje. Kontrolka problémů s dobíjením může vaši jízdu rychle ukončit, hlavně pokud jedete v noci, dost možná dosvítíte. Ostatní kontrolky vás mohou zaskočit, proto vždy mějte v autě po ruce manuál, který i napoví, zda máte zavolat odtahovku, můžete dojet do servisu, anebo můžete závadu delší dobu ignorovat.
Pokud se chcete vyhnout nehodám, kontrolujte pravidelně tlak v pneumatikách, v případě potřeby dofukujte, kompresoru se netřeba bát! Hodnoty tlaků pro obě nápravy obvykle bývají napsané na víčku palivové nádrže. Co se stane, když je tlak špatný? Za prvé, zhorší se jízdní vlastnosti vozidla, špatný tlak může být rozhodující v tom, zda z krizové situace (ne)vyváznete bez nehody. Za druhé, auto může být namáháno špatně rozloženými silami a poruchy mohou přijít daleko rychleji.
Kdo maže, ten jede – dříve pro to, aby povozy byly funkční a dobře jely, využívali kočí kolomaz. Přísloví ale skvěle funguje i dnes. Nezapomínejte na kontrolu oleje, jinak po jeho snížení pod kritickou mez zajisté nepojedete. Nezapomínejte jej nechávat pravidelně, dle požadavků výrobce, vyměňovat.
Nezanedbávejte pravidelné servisní prohlídky. Stejně jako u lidí je výhodnější zdravotní problém podchytit v zárodku, tak i u strojů vám tento přístup ušetří mnoho prostředků. Může se zdát, že peníze vyhazujete do prázdna, ale pokud prohlídky zanedbáte, dříve či později se vám to vymstí a v důsledku zaplatíte násobně více, navíc to bude jednorázový, a tedy citelný zásah do rozpočtu.