Je naprostou samozřejmostí, že otevřeme-li si nějakou z nesčetných internetových stránek, objeví se kromě lecčeho jiného i nějaký text nebo texty. Bez psaných sdělení se tu totiž až na nějaké ty úzce specializované weby obejít vůbec nelze. Bez napsání textu jen těžko předáme myšlenky, jež se v tomto ukrývávají.
Jenže není text jako text. A proto je smutnou pravdou, že nejeden z článků na internetu neplní to, co si jeho autor předsevzal. A to z nejrůznějších důvodů.
- Může být třeba nesrozumitelný, dejme tomu pro nevhodné formulace, nadměrné používání cizích slov a odborných termínů a podobně.
- Může být odrazující svojí přílišnou délkou.
- Může někoho znechutit třeba přemírou pravopisných a jiných chyb.
- Může být příliš nudný, stereotypní.
- A tak podobně.
A proto by si měl autor každopádně dát záležet na tom, co a jak tu sděluje. A pokud není schopen dosáhnout dostatečně vysoké úrovně podobného textu, je určitě lepší, nesnaží-li se dohonit svůj stín a nechá si pomoci.
Taková pomoc už je dnes snadno dostupná. Dnes už je copywriting, tedy psaní článků a textů na zakázku, něčím naprosto normálním a běžným, něčím, co si může hravě zařídit každý, komu je něčeho podobného zapotřebí.
Existují tu SEO copywriteři, kteří pro klienta připraví copywriting i copyediting, tedy právě to, co souvisí s výhradně těmi nejkvalitnějšími texty. Napíší tu pro kohokoliv texty více než zajímavé, srozumitelné a současně i optimalizované pro vyhledávače.
Zákazníkovi tu připraví texty pro www stránky, stejně jako texty pro www stránky se zaměřením na SEO a různá reklamní sdělení. Autor si tu obstará maximum informací o využití budoucího textu, nastuduje další informace o tom, čeho se má dotyčný text týkat, a po napsání zašle výsledek svého snažení k okomentování a pak ho podle potřeby upravuje, dokud není dosaženo klientovy spokojenosti.
A za takový článek se pak skutečně nikdo stydět nemusí.